תחום: שם העסק: ישוב:

הטיפים של צבי ויליגר

3/08/15 9:30

הטיפים של צבי ויליגר להצלחה בענף המזון בישראל

ענף המזון בארץ הוא אחד התחומים היותר תובעניים וקשה מאוד להצליח בו, בעיקר עקב שליטה כמעט מונופוליסטית של מספר מצומצם של חברות ענק: תנובה, שטראוס, יוניליוור, אסם והחברה לישראל שולטות ביחד בכמחצית משוק המזון בישראל, ומקשות על כל מי שרוצה להיכנס אליו. אבל גם כך יש מי שהצליח לתקוע יתד בענף, וליהנות משגשוג מרשים - והכוונה היא לחברת וילי פוד שמייבאת ארצה כ-600 מוצרים ממבחר מדינות ברחבי העולם, והיקף מכירותיה השנתיות הוא כ-350 מיליון ש"ח. בעלי החברה, האחים יוסי וצבי ויליגר, הפכו לאנשים אמידים בזכות ההצלחה ארוכת השנים של וילי פוד (שנוסדה ב-1994), ולכל מי שרוצה גם כן ליהנות מפעילות מבורכת בתחום המזון בהחלט כדאי להקשיב להמלצותיהם.


לא להירתע ממאבקים

הטיפ הראשון של צבי ויליגר הוא להיות נכון למאבקים לא קלים - החברות ששולטות בשוק המזון לא מוכנות לוותר בקלות על מעמדן, וכך למשל כשוילי פוד החלה לייבא לארץ גבינה צהובה במחיר שהיווה איום של ממש על תנובה, דאגה זו שברשת שופרסל ימקמו את הגבינה הספרדית שהביאה וילי פוד במדפים שמידת החשיפה שלהם נמוכה משמעותית. גם ההתנהלות הקלוקלת של מערך הכשרות בארץ הוביל את וילי פוד ללא מעט מאבקים - וחשוב להדגיש כי ויליגר עצמו, כמי שלמד בישיבה תיכונית, אינו מתנגד לדת ולכשרות, אלא רק להפיכתה לסוגיה כלכלית שמייקרת שלא לצורך מוצרים רבים.

 

לא לפחד משינויים

טיפ חשוב אחר של צבי ויליגר הוא לא לפחד משינויים - לא לחשוש מכניסה לשווקים חדשים, לא לפסול על הסף שינויים מבניים בחברה ובוודאי שלא להסס מלעדכן את קטלוג המוצרים המוצע לציבור הישראלי. בהתאם מקפידה וילי פוד להוציא מסל המוצרים שהיא מייבאת את אותם מוצרים שסר חינם בעיני הצרכן הישראלי, וכמובן להכניס פריטים חדשים בהתאם לשינויים בטעם של כולנו. היעדר החשש משינויים גם הוביל את האחים ויליגר למכור את השליטה בחברה, וזאת בשנת 2014 לאיש העסקים אלכסנדר גרנובסקי (בעסקה שעל פיה שווי השוק של וילי פוד הוא כ-450 מיליון ש"ח) - בעיקר מתוך רצון לשלב איתו כוחות ולהסתייע בחברות הבינלאומיות שבשליטתו על מנת לחדור באופן משמעותי אל שוק המזון הכשר בארה"ב.

 

האני מאמין של צבי ויליגר - לא הוא בסך הכל כן עם קליפה

טיפ שלישי של צבי ויליגר להצלחה בענף המזון בארץ הוא לזכור ש"לא" הוא בסופו של דבר בסך הכל "כן" עם קליפה - ומי שנחוש דיו יוכל לקלף את הקליפה ולחתום כל עסקה בה יחפוץ. היכולת להפגין נחישות ולא להתקפל אל מול תשובה שלילית חשובה כמובן בכל תחום פעילות, אולם בתחום המזון יש לה חשיבות יתרה, וזאת לנוכח תנאי הפתיחה הלא פשוטים וההכרח להציע לציבור מוצרים מצוינים במחירים נמוכים.

עסקים ומאמרים:
Stratomedia סטרטומדיה סטרטומדיה